گجت فشارخون BPM Core

گجت اندازه گیری فشارخون BPM Core  توسط کمپانی Withings  (بخوانید: WITH – things)که در ساخت ساعت های هوشمند و گجت های سلامتی فعالیت میکند ارائه شده است.این گجت در نمایشگاه 2019 CES توانست جایزه نوآوری این نمایشگاه را بدست آورد.

گجت BPM Core علاوه بر اندازه گیری فشار خون می تواند همزمان نوار قلب فرد را ثبت کند. همچنین با استفاده از گوشی پزشکی دیجیتال طراحی شده بر روی دستگاه صدای قلب را  ضبط می کند. اندازه گیری این سه پارامتر و تلفیق آن با هوش مصنوعی می تواند نظارت از راه دور بر سیستم قلب و عروق را به صورت قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.

براساس ادعای این کمپانی فرانسوی گجت BPM Core با همکاری و کمک متخصصان قلب و عروق از دو بیمارستان بزرگ پاریس ساخته شده است.

چرا BPM Core با اهمیت است؟

سازمان بهداشت جهانی تخمین می زند از هر 4 مرد 1 نفر و از هر 5 زن 1 نفر دچار فشار خون بالا هستند. در مورد شایعترین آریتمی ، فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) ، در حدود 33.5 میلیون نفر در جهان  تحت تأثیر این مشکل قرار دارند. و انتظار می رود شیوع آنها تا سال 2030 دو برابر شود.

فشار خون بالا می تواند منجر به نارسایی قلب و کلیه شود ، در حالی که AFib منجر به سکته مغزی می شود.بنابراین غربالگری برای فیبریلاسیون دهلیزی ، نظارت بر فشار خون بالا و مدیریت بهتر بیماری دریچه ای قلب ، کلید بهبود سلامت قلب و عروق است. این شرایط قلبی عروقی نیاز به نظارت منظم دارد تا از عوارض شدید جلوگیری کند. بنابراین شاید بتوان با توجه به اندازه گیری سه پارامتر مهم سیستم قلب و عروقی توسط گجت ارائه شده ، آن را جز بهترین محصولات برای کنترل و نظارت بر عملکرد سیستم قلب و عروق دانست.

 

 

اندازه گیری فشارخون توسط BPM Core

براساس اطلاعات ارائه شده در وبسایت کمپانی Withings محصول BPM Core نتایج دقیق پزشکی از نظر فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را ارائه می دهد. اندازه گیری فشار خون در خانه با BPM Core می تواند به جلوگیری از سندرم کُت سفید ، تشخیص فشار خون بالای پنهان و کنترل فشار خون شبانه کمک کند. پس از هر اندازه گیری ، دستگاه بر اساس توصیه های انجمن فشار خون اروپا ، بازخورد کدگذاری شده بر اساس رنگ را نمایش می دهد.

تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی توسط BPM Core

فیبریلاسیون دهلیزی (AFib) رایج ترین شکل آریتمی است و می تواند منجر به نارسایی قلبی ، خستگی و تنگی نفس شود. AFib همچنین یک خطر عمده برای سکته مغزی است و اغلب علائمی ندارد.و از طریق الکتروکاردیوگرام(نوار قلب) قابل تشخیص است.

BPM Core به لطف 3 الکترود نوار قلب را ثبت می کند ، 2 عدد در کاف و دیگری در لوله استیل که در هنگام اندازه گیری باید با دست لمس شود. داده ها به صورت زنده در دستگاه نشان داده و به برنامه ارسال می شوند ، بنابراین در صورت مشاهده علائم فیبریلاسیون دهلیزی ، بازخورد فوری را مشاهده خواهید کرد.

 سنسور صدای استتوسکوپ

افرادی که فشار خون بالا دارند بیشتر به بیماری دریچه ای قلب مبتلا می شوند. بیماری دریچه ای قلب (VHD) با نقص دریچه های قلب مشخص می شود که می تواند منجر به نارسایی قلبی شود و ممکن است نیاز به مداخله جراحی داشته باشد. VHD می تواند برای مدت طولانی پنهان بماند. بیماران مبتلا به VHD اغلب از آن اطلاعی ندارند و با استفاده از این دستگاه می توانند از تشخیص به موقع بهره مند شوند.

سنسور دستگاه هنگام اندازه گیری در کنار قفسه سینه قرار میگیرد . سنسور دقیق صدای استتوسکوپ دیجیتال می تواند فرکانس های خاص صدای قلب را که مربوط به باز و بسته شدن دریچه های قلب است تشخیص دهد.

با استفاده از این اصوات ، هوش مصنوعی اختصاصی دستگاه که با نظارت متخصصان قلب و عروق ساخته شده و با بهره گیری از هزاران پرونده واقعی صدای قلب ، آموزش دیده است ، می تواند اختلالات بالقوه را تشخیص دهد. (هوش مصنوعی براساس داده های واقعی از بیماران تمرین داده می شود تا بتواند مشکلات را تشخیص دهد.)

با استفاده BPM Core کنترل بهتر فشار خون و بررسی اثربخشی روشهای درمانی امکان پذیر می شود و کاربر می تواند با استفاده از تلفن هوشمند خود اطلاعات اندازه گیری شده یعنی فشار خون و سوابق ECG را با پزشک خود درمیان بگذارد. BPM Core  با اپلیکیشن Health Mate همگام سازی می شود.

Health Mate

نحوه ی استفاده از BPM Core

گجت فشارخون BPM Core از یک کاف و یک استوانه متصل به کاف تشکیل شده است. بر روی کاف سنسور دقیق صدای استتوسکوپ دیجیتال قرار گرفته که در هنگام استفاده باید به ناحیه ی سینه بچسبد . نحوه ی استفاده بسیار آسان است. با پیجیدن کاف به دور بازو ، قرار دادن سنسور استتوسکوپ روی سینه و لمس قسمت فلزی استوانه با دست مخالف بعد از 90 ثانیه دستگاه اطلاعات را ارائه می دهد.

 

گجت فشارخون

مجوز ها

براساس اطلاعات ارائه شده توسط کمپانی Withings  عملکرد BPM Core برای اندازه گیری فشار خون در یک کارآزمایی بالینی تأیید شده است. نتایج در محدوده پذیرش تعریف شده توسط استاندارد ارزیابی بین المللی اندازه گیری فشار خون ANSI / AAMI / ISO 81060-2: 2013 ، EN ISO 81060-2: 2014 ، توسعه یافته توسط انجمن اروپایی فشار خون ، انجمن فشار خون انگلیس و انجمن پیشرفت ابزار دقیق پزشکی / انجمن قلب آمریکا قابل قبول بوده است. و BPM Core توانسته مجوز CE را برای دستگاه های پزشکی دریافت کند. همچنین این کمپانی در حال دریافت مجوزFDA  برای محصول خود است.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]